Feeds:
Articole
Comentarii

Archive for 13 februarie 2010

Poemul de sâmbătă

181.

O cît mi-aş dori sufletul în încăpere.

Să se spargă geamurile tînjesc.

Sîngele să aprindă lumînarea,

genunchii să mi-i şterg

pe preşul de la intrare.

Cine sînt eu nu-mi amintesc de-aseară.

Veneam pe drum pufăind,

pe-o vreme de chiciură.

Vîntul se stîrnea din toate direcţiile

de parcă avea nevoie de mine.

Am ocolit luna dintr-o băltoacă.

Am ajuns

zidul din faţa casei era aproape

un dîmb

Departe văzduhul bulbucat

lunecînd pe streşinic

ca un cal pe picioarele dinapoi.

Uşa camerei era închisă pe dinăuntru.

Mi-am simţit răsuflarea ţîşnind din geamuri

ca un briceag sub arcade

simbolul meu muşcînd din mine, desăvîrşindu-se

Ion Monoran, Eu însumi, Cartea Românească, 2009, ediţie îngrijită de Viorel Marineasa şi Daniel Vighi

Read Full Post »